Friday, February 28, 2020

معنی اسم نیهان

نیهان

معنی و ریشه دقیق اسم نیهان

Nihan name

معنی اسم نیهان

اسم نیهان از نام هایی هست که در این سال ها بارها درموردش از ما پرسیده شد. اسمی که خیلی ها پرسیدند اسم دختر است یا پسر. معنی نیهان چیست. آیا اسم نیهان مورد تایید ثبت احوال ایران است یا خیر. در ابتدا باید بگوییم که نیهان اسم دختر است. در ادامه توضیحان کامل درباره این اسم جدید را خواهید خواند.

معنی اسم نیهان Nihan name meaning

متاسفانه در منابع، معنی دقیقی برای اسم نیهان نیست. بعضی منابع نیهان را پنهان معنی کرده اند. در واقع این تعبیر، نیهان را معادل نهان می داند به معنی پنهان. چیزی که در مورد اسم کردی پسرانه نیهاد (به معنی نهاد، سرشت، ذات) نیز وجود دارد. در برخی منابع نوشته اند نیهان: بهشت پنهان. که خیلی قابل اتکا نیست. از دوستان اگر کسی درباره معنی دقیق اسم نیهان اطلاعات بیشتری دارد حتما در قسمت نظرات یا تماس با ما اطلاع دهد.

معنی اسم نیهان به کردی

همانطور که گفته شد، نیهان به معنی نهان و پنهان معنی درست تری از اسم نیهان است.

ریشه اسم نیهان

ریشه اسم نیهان Nihan ترکی و کردی است و این نام یک اسم دختر ترکی و کردی محسوب می شود. در کشور ترکیه این اسم برای نامگذاری دختر استفاده می شود. اما برگرفته از واژه “نهان” فارسی ذکر شده است. منبع

اسم نیهان در ثبت احوال

با استعلامی که از ثبت احوال ایران داشتیم، اسم نیهان مورد تایید ثبت احول است و از نام های مورد تایید ثبت احوال برای نامگذاری دختر است.

معنی اسم نیهان در ثبت احوال

متاسفانه اسم نیهان در ثبت احوال معنا نشده است.

فراوانی اسم در ایران

تعداد اسم نیهان در ایران اصلا مشخص نیست. آماری دقیقی در مورد این اسم وجود ندارد. اما نیهان، یک اسم با ن از اسم های خاص دخترانه است. نام های با فراوانی بسیار بسیار کم دخترانه. تعداد و فراوانی اسم ها را ببینید.

اسم های مشابه نیهان

اسم های ویهان، نیوان تشابه بسیاری با نام نیهان دارند. خیلی مواقع با این اسم اشتباه می شوند.

No comments:

Post a Comment