Thursday, April 16, 2020

معنی اسم باربد

معنی نام باربد

معنی و ریشه دقیق اسم باربد

همانطور که در قسمت اسم پسر با ب و همچنین اینستاگرام نام فارسی گفتیم، اسم باربد اسم ایرانی پسرانه است که علاوه بر آوای زیبا معنی آن نیز زیبا و خاص است. باربد از نام های محبوب در بین ایرانیان است و یک اسم پسر شیک برای پسران که ریشه پارسی دارد به حساب می آید.

توضیحات تکمیلی درباره نام باربد Barbad name meaning در ادامه:

معنی باربد Barbad’s name

اسم باربد یعنی چه؟

اسم باربد از ترکیب دو واژه “بار” به معنی اجازه + “بد” به معنی محافظ یا مسئول ساخته شده است.طبق این ترکیب می توان باربد را صاحب اجازه، صاحب اختیار و اجازه دهنده معنی کرد. که به نوعی معنی خداوند را دارد. معانی خداوندِ بار (بارگاه) و پرده‌دار برای این نام فارسی پسرانه آمده است.

Barbad name meaning
Barbad name meaning

تلفظ اسم باربد

باربد به صورت Barbod و Barbad هر دو صحیح است. اگر چه برخی معتقدند صورت درست این نام Barbad است و در تلفظ عام به اشتباه Barbod تلفظ می شود. اما از نظر ما هر دو تلفظ درست است و بدون شک انتخاب وتمایل عموم جامعه را نمی توان در تلفظ واژگان کنترل کرد. قسمت تلفظ اسم ها را بخوانید.

تاریخچه اسم باربد

باربد نوازنده و موسیقی دان معروف دربار خسرو پرویز (پادشاه ساسانیان) بوده است. ریشه نام باربد ایرانی اصیل است و از اسامی پارسی زیبای پسرانه محسوب می شود.

اسم باربرد در ثبت احوال ایران

معنی باربد در ثبت احوال

نام باربد در ثبت احوال ایران این چنین معنی شده است: (بار = رخصت، اجازه + بد/ badـ/ و/ bodـ/ (پسوند محافظ یا مسئول). باربد یعنی:

  • خداوندِ بار (بارگاه)، پرده‌دار.
  • نوازنده و موسیقی دان معروف دربار خسرو پرویز. نام او در پهلوی به صورت‌های پهربد و پهلبد و در منابع عربی به صورت بَهلبَذ به کار رفته است.

فراوانی اسم باربد

تعداد اسم باربد در ایران: ۴۵۰۳ نفر در ایران نام باربد را دارند. (طبق آمار ثبت احوال در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۹). اسم باربد از اسم های پسرانه با فراوانی کم محسوب می شود.

اسم شبیه باربد و هماهنگ با نام باربد

اسم های پسرانه

اسم پسر که به باربد بیاد:

اسم رامبد، بهرام، بردیا و … اسم پسر ایرانی با ب رو ببینید.

اسم های دخترانه

اسم دختر که به باربد بیاد:

اسم بهار، بارانا، بنیتا، قاصدک، بیتا و … اسم دختر ایرانی با ب را ببینید.

No comments:

Post a Comment