Sunday, September 20, 2020

اسم آدلیا

آدلیا Adelia’s name

یکی از نام های دخترانه زیبا که در این سال ها بسیار در مورد آن از ما سوال می شود اسم آدلیا هست. اسم دختر شیک جدید که خیلی از دوستان به دلیل اینکه این اسم شباهت زیادی به اسم های بین المللی دختر دارد، آن را بیشتر می پسندند. پیش از این در نوشته های قبلی وبسایت #نام_فارسی درباره اسم آدلیا و ادلیا توضیحات دقیقی دادیم اما در این قسمت به بررسی دقیق تر و تخصصی تر اسم آدلیا می پردازیم.

اسم آدلیا آدليا
آدلیا

بررسی تخصصی اسم آدلیا

اسم آدلیا با تلفظ Adliya اسم دختر از اسامی مورد پذیرش ثبت احوال است. آدلی Adli در ترکی به معنی نامی و معروف است. از آنجا که آدلیا از ترکیب آدلی + آ ساخته می شود، می توان آدلیا را ترکی – فارسی دانست. الف در واقع الف نسبت است. پس آدلیا یعنی منسوب به آدلی. دختری که به لحاظ زیبایی مشهور و نامی است. اما جالب است که آدلی و آدلیا را ترک زبانان هم در گذشته برای نام فرزند انتخاب نمی کرده اند و فقط آدلی بعنوان نام خانوادگی خیلی کم کاربرد داشته است. به همین دلیل واقعا قرار دادن این اسم در میان لیست اسم ترکی دختر واقعا کمی مشکل است!

درباره تلفظ اسم آدلیا در خارج از ایران

اسم Adelia یک اسم بین المللی دخترانه با ریشه لاتین (در برخی منابع آلمانی و در برخی دیگر فرانسوی) و به معنی نجیب، شریف، اصیل و با شکوه هم است. هم ریشه با Adele و Adelaide.
درباره تلفظ اسم آدلیا باید بگوییم که ترک زبانان در ایران این اسم را Adlia تلفظ می کنند. اما خیلی از ایرانیان ترجیح می دهند این اسم را Adelia بخوانند. نمی توان تعیین کرد که کدام تلفظ درست و کدامیک غلط است چون در واقع هردو صحیح است. از آن جا که ثبت احوال اسامی خارجی را مورد پذیرش قرار نمی دهد، تلفظ Adlia را قبول دارد، گرچه در شناسنامه اعراب گذاری انجام نمی شود و طبق نظر خیلی از دوستان در پاسپورت نیز اسم هر کس بر اساس آنچه در فرم متقاضی پر می شود ثبت می گردد. در مورد خیلی از نام ها این اتفاق می افتد و عموم جامعه تلفظی که دوست دارند را ترجیح می دهند و رفته رفته تلفظ مورد علاقه عموم مرسوم شده و رسمی می شود (مثل خیلی از واژگان).

The post اسم آدلیا first appeared on نام فارسی.

No comments:

Post a Comment