Thursday, January 21, 2021

معنی اسم بنیامین

بنیامین Benyamin

معنی، ریشه و فراوانی تعداد اسم بنیامین در ثبت احوال ایران

تعداد اسم بنیامین در ایران، معنی اسم بنیامین به انگلیسی، طراحی اسم بنیامین به انگلیسی (اسم بنیامین برای پروفایل) و اسم های شبیه به اسم بنیامین را خواهید دید.

معنی بنیامین

بنیامین یعنی پسر دست راست من. معنی پسر برکت و پسر جنوب نیز برای این اسم آمده است. این اسم پسرانه به صورت بنیامم هم معنی پسر روزگار من (پسر روزهای من) معنی شده است.

معنی اسم بنیامین به انگلیسی

بنیامین معادل فارسی (و عربی) اسم Benjamin در لاتین است. اسمی نسبتا پر کاربرد در کشورهای غربی. بنجامین به صورت Ben، Benny و Benyamin در خیلی از کشورهای غربی برای نامگذاری فرزند پسر کاربرد دارد. احتمال زیاد دوست داران فیلم و سینما یاد فیلم جالب بنجامین باتن و یا بن افلک هنرپیشه آمریکایی افتادند! از این رو می توان این نام را یک اسم بین المللی هم دانست.

بنیامین
اسم بنیامین

ریشه اسم

ریشه بنیامین عبری است. در مورد زبان عبری قبل تر مطالبی روی وبسایت نام‌فارسی قرار داده ایم. ضمنا لیست اسم های عبری را نیز در صورت علاقه ببینید. بسیاری از نام های مرسوم در ایران و دنیا ریشه عبری دارند.

اسم بنیامین در ثبت احوال

بنیامین مورد تایید ثبت احوال برای نام گذاری فرزند پسر است.

فراوانی بنیامین در ثبت احوال

تعداد اسم بنیامین در ثبت احوال ۸۵۷۱۳ نفر است. که البته این آمار مدت هاست بروز نشده است. این اسم با محبوبیت یافتن خواننده پاپ با این نام، در ایران بیش از پیش شناخته شد و بر اساس تعاملات ما با فارسی زبانان، در حال حاضر نیز از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است.

معنی بنیامین در ثبت احوال

بنیامین = پسر دست راست من. نام آخرین پسر حضرت یعقوب (ع) و برادر تنی حضرت یوسف (ع) كه پدرش (حضرت یعقوب) وی را بنیامین نامید. درباره وجه تسمیه‌ی بنیامین آمده است که مادرش، راحیل همسر محبوب یعقوب، به هنگام تولد وی درد و رنج بسیار متحمل شد، از اینرو فرزندش را «بن اونی» نامید که در عبری “پسر رنج من” معنا می‌دهد (البته معنای “پسر توانمند من” نیز برای آن ذکر کرده‌اند). گفته‌اند که راحیل، اندکی پس از ولادت فرزندش بر اثر سختی‌هایی که تحمل کرده بود، در گذشت. اما پدرش وی را “بن یامین” به معنای تحت‌اللفظیِ “پسر دست راست” نام نهاد، که بر پیروزی او در آینده نیز اشاره داشت. “بن یامین” را به معنای “پسر جنوب” نیز گفته‌اند، زیرا او تنها پسر یعقوب بود که در جنوب یعنی کنعان زاده شد. همچنین نام او را “بن یمیم” گفته‌اند، یعنی فرزند روزگاران. چون تولد او در سن پیری یعقوب بود. (نقل مطالب از دانشنامه‌ی جهان اسلام ص ۴۵۳).

طراحی اسم بنیامین به انگلیسی

اسم بنیامین برای پروفایل

Benyamin name
طراحی اسم بنیامین پروفایل

اگر به دنبال طراحی حرفه ای اسم بنیامین یا هر اسم دیگر هستید، قسمت طراحی اسم را ببینید و سفارش طراحی اسم دهید.

اسم های شبیه به بنیامین

اسم دختر شبیه اسم بنیامین

اسم های سروین، مانیا، مانا، بنیتا، بهین از نام های دخترانه شبیه به بنیامین هستند. قسمت اسم دختر با ب را نیز ببینید.

اسم پسر شبیه اسم بنیامین

اسم های رامین، امین، مانی، بهامین، حامی، هامین، هانی از نام های پسرانه شبیه به بنیامین هستند. قسمت اسم پسر با ب را نیز ببینید.

نظرات درباره اسم بنیامین

❓ نظر شما درباره این اسم چیست؟ در قسمت نظرات بنویسید. هم چنین می توانید در اینستاگرام نام فارسی نظرات درباره اسم بنيامين را در پست مربوط به این اسم بخوانید.

❤ نام فارسی | مرجع تخصصی اسم های ایرانی | از سال ۱۳۸۸

The post معنی اسم بنیامین first appeared on نام فارسی.

No comments:

Post a Comment