Tuesday, January 28, 2020

معنی اسم ارشا

ارشا

در مطالب قبلی وبسایت نام فارسی درباره اسم آرشا صبحت کردیم. خیلی از اسم های با الف، نام های ایرانی زیبایی هستند که هم به صورت آ وجود دارند و هم به صورت ا. یعنی تفاوت کوچک در تلفظ اسم. برای مثال اسم آرشام و ارشام. یا اسم ارشان و آرشان. ارشین و آرشین. که معمولا معنی این اسم ها کاملا یکسان است. خیلی کم پیش می آید که معنی اسم های این چنین تفاوتی داشته باشد. در برخی موارد ممکن است یکی از تلفظ ها در زبان دیگری (مثلا عربی یا آلمانی) معنی دیگری نیز داشته باشد. همانطور که در مورد اسم ارشا Arsha این قضیه وجود دارد که در ادامه خواهید خواند.

معنی اسم ارشا

Arsha name meaning

معنی ارشا Arsha name meaning

به عقیده تیم نام فارسی اسم ارشا معادل نام پارسی آرشا هست. اسم ایرانی اصیل پسرانه به معنی مقدس است. معنی دلیرمرد نیز برای اسم ارشا در برخی منابع ایران باستان آمده است. NameFarsi.com

ریشه اسم  ارشا

اسم ارشا اسم پسر ایرانی اصیل با ریشه فارسی (پارسی) است.

ارشا در ثبت احوال ایران

به عقیده ثبت احوال ارشا در وهله اول اسم عربی است که خیلی درست به نظر نمی رسد. در ادامه معنی دلیرمرد نیز برای اسم ارشا آمده است.

معنی اسم ارشا در ثبت احوال:

عربی: آهو بره‌ای که قوی گردد و همپای مادر بدود. (به مجاز) چالاک و گریز پا. در ایران باستان ارشا (e(a)šā) به معنی دلیرمرد است و نیز نام نیای داریوش، پسر ویشتاسب هخامنش در کتیبه بیستون است.

فراوانی نام ارشا

تعداد اسم ارشا در ایران ۳۶۹ نفر است. (طبق آمار ثبت احوال ایران تا تاریخ بهمن ۱۳۹۸). به همین دلیل این اسم از نام های پسرانه با فراوانی کم و به اصطلاح عام اسم جدید و خاص به حساب می آید.

اسم ارشا برای پسر

در مجموع طبق نظر مشاور اسم نام فارسی، اسم ارشا اسم مناسب برای پسر است. یک اسم اصیل، خوش آوا، با معنی زیبا و به قول پدر مادرها اسم شیک پسر. نامی با فراوانی کم و خاص.

No comments:

Post a Comment