Friday, May 29, 2020

معنی اسم رامیار

رامیار

معنی و ریشه اسم رامیار

اسم رامیار از جمله نام های پسرانه با فراوانی نسبتا کم است که چند سالی است بیش از پیش مورد توجه برای نامگذاری و انتخاب اسم پسر قرار گرفته است. اسمی دو هجایی نسبتا خوش آوا که قرار گیری واژه “یار” در انتهایش (که لفظی با بار معنایی مثبت است) سبب زیبایی بیشتر آن شده است. در ادامه به بررسی دقیق تر اسم رامیار، معنی و مفهوم و ریشه راميار می پردازیم. هم چنینی می توانید لیست کامل اسم پسر با ر را نیز که شامل اسم های فارسی پسرانه با حرف ر هست را ببینید.

معنی رامیار

اسم رامیار در خیلی از منابع چوپان معنی شده است. اینگونه نوشته شده که رامیار یعنی چوپان، شبان. اما معنی قابل تامل تر درباره اسم رامیار اینگونه است:

رامیار = رام + یار. رام به معنی آرام، ایزد رام، خدواند آرامش و شادمانی است. پس راميار به معنی آنکه آرامش و شادمانی یار و همراهش است معنی می دهد. معنی یار آرام یا آنکه آرامش همیشه همراهش است نیز برای اسم رامیار قابل تعبیر است. این معانی در مجموع منطقی تر برای این اسم پسر ایرانی به نظر می رسد.

معنی اسم رامیار به کردی

برخی دوستان معتقد بودند که رامیار اسم کردی پسر است. اگر از دوستان کرد زبان معنی این اسم را در زبان کردی می دانند در قسمت نظرات برای ما بنویسید. البته لازم به ذکر است خیلی از نام های ایرانی مثل بسیاری از واژگان بین کردی و فارسی مشترک هستند.

ریشه رامیار

رامیار یک اسم فارسی اصیل است. نام زیبای ایرانی پسرانه با ریشه پارسی.

اسم رامیار
معنی اسم رامیار

اسم رامیار در ثبت احوال

معنی رامیار در ثبت احوال ایران:

معني اسم راميار: رامیار = رميار، رمه يار، چوپان.

فراوانی اسم رامیار

طبق آمار ثبت احوال ایرانی در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۹ تعداد اسم رامیار در ایران ۲۸۲۰ نفر هست. در مجموع راميار یک اسم پسرانه با فراوانی کم محسوب می شود.

اسم های مشابه و هماهنگ با نام رامیار

اسم دختر شبیه راميار و اسم پسر شبیه رامیار:

اسم پسر هماهنگ با اسم رامیار:

اسم پسر که به رامیار بیاد مثل اسم رامین، رایان، رامتین، رادان، سامیار و خیلی نام های زیبا که به “یار” ختم می شود. برای دریافت متناسب نام ها با اسم رامیار یا هر اسم دیگر قسمت مشاوره اسم را ببینید.

اسم دختر هماهنگ با اسم رامیار:

اسم دختر به رامیار بیاد مثل اسم رستا، رویا، مایا، رونیا، آرام.

برای مشاهده اسم های زیبای دخترانه و پسرانه با حرف ر، قسمت اسم با ر را نیز ببینید.

No comments:

Post a Comment