Tuesday, February 16, 2021

معنی اسم رایسا

رایسا

معنی، ریشه و فراوانی تعداد اسم رایسا در ثبت احوال ایران

معنی رایسا Raisa name meaning

رایسا یعنی: مانند اندیشه، فکر، خرد، تدبیر، تامل. مجازا می توان رایسا را اندیشمند و خردمند معنی کرد. رایسا از دو بخش “رای” به معنی فکر و اندیشه و پسوند “سا” به معنی مثل و مانند ساخته شده است.

ریشه اسم رایسا

ریشه نام رایسا فارسی است و اسمی ایرانی محسوب می شود. اما به صورت Raisa نامی محبوب برای دختران در کشور روسیه و جنوب آسیا نیز هست. در منبع انگلیسی زبان برای اسم رايسا Raisa معانی سازگار، آرام و گل رز (عبری) آمده است و اشاره شده در عربی به معنی رهبر است (که البته احتمالا آن را معادل واژه رئیس دانسته است.)

اسم رایسا در ثبت احوال ایران

اسم رایسا مورد تایید ثبت احوال است (بر اساس استعلام تیم نام‌فارسی از ثبت احوال) و می توانید این نام را برای فرزند دختر خود انتخاب نمایید.

فراوانی رایسا در ثبت احوال

تعداد اسم رایسا در ثبت احوال ایران نامشخص است.

معنی رایسا در ثبت احوال

رايسا در ثبت احوال معنا نشده است.

رایسا
اسم رایسا

اسم های مشابه رایسا

اسم دختر که به رایسا بیاد

نام های دخترانه آریسا، ملیسا، رستا، مایسا، سارا، سارینا، یاسمین، ستین، آیسو، پریسا، رویا و رویسا از جمله اسم های دخترانه متناسب با رایسا هستند. قسمت اسم دختر با ر را نیز ببینید.

اسم پسر که به رایسا بیاد

نام های پسرانه مسیحا، ارسلان، مسیح، راستین، رستان، رستم، اریس، الیاس و سامیار از جمله اسم های پسرانه متناسب با نام رایسا هستند.

اگر به دنبال متناسب ترین نام ها با معیار های مد نظر خود هستید، قسمت مشاوره اسم را ببینید.

بررسی اسم رایسا

به طور کلی اسم رایسا را می توان یک اسم با فراوانی خیلی کم و به اصطلاح عموم یک اسم جدید و خاص دخترانه دانست. اسمی که ریشه فارسی و غیر ایرانی نیز دارد و به دلیل استفاده در کشور روسیه برای انتخاب اسم فرزند دختر، شاید بتوان آن را در دسته اسم های بین المللی نیز قرار داد. اسمی خوش آوا با معنی نسبتا زیبا.

نظر شما درباره اسم رایسا چیست؟ آیا این نام را برای فرزند دختر می پسندید؟

منابع:

https://www.babycentre.co.uk/babyname/1034481/raisa

https://en.wikipedia.org/wiki/Raisa_(given_name)

The post معنی اسم رایسا first appeared on نام فارسی.

No comments:

Post a Comment