Friday, July 3, 2020

معنی اسم مهراس

مهراس

Mehras name
معنی اسم مهراس

بررسی تخصصی نام مهراس، اسم پسرانه ایرانی

مهراس اسم پسر شیک ایرانی که به اصطلاح خیلی از پدر مادر ها یک اسم جدید پسرانه محسوب می شود. چون کمتر برای نامگذاری استفاده شده و به گوش خیلی ها یک اسم جدید است. مهراس اسمی دو هجایی، اسم پسر با م، نامی تاریخی است که در ادامه معنی، ریشه، فراوانی و سایر اطلاعات این نام زیبا را خواهید خواند. البته پیش از این، با این اسم شیک پسر در اینستاگرام #نام_فارسی آشنا شده بودید.

معنی مهراس

معنی لغوی برای نام مهراس در منبع معتبری نیامده است. برخی از نام های ایرانی بخصوص اسامی پسرانه این ویژگی را دارند و فقط نام یک شخصیت تاریخی بوده اند و معنی لغوی آن اسم را کسی به درستی نمی داند. مهراس از شخصیت های کتاب شاهنامه فردوسی، نام موبدی رومی و نماینده قیصر روم در دربار انوشیروان ساسانی بوده است شاید به همین دلیل برخی معتقدند مهراس اسمی با ریشه غیری ایرانی است.

ریشه اسم مهراس

از آنجا که اسم مهراس از اسامی شاهنامه ای است پس یک نام باستانی محسوب می شود. در اکثر منابع مهراس، یک اسم اصیل ایرانی ذکر شده است. اما در برخی منابع مثل ثبت احوال این نام عبری ریشه یابی شده است. عبری هم زبانی باستانی و متفاوت از زبان عربی است.

اسم مهراس در ثبت احوال ایران

مهراس از اسم های مورد تایید ثبت احوال بعنوان اسم پسرانه است.

معنی مهراس در ثبت احوال

مهراس = (عبری) نام پدر الیاس پیامبر. موبدی رومی كه قیصر او را به ریاست شصت موبد به نزد انوشیروان فرستاد تا هدیه ها نزد او برد و با او پیمان دوستی ببندد و باژو ساو را بپذیرد.

فراوانی اسم مهراس

تعداد اسم مهراس در ایران ۷۹۸ نفر طبق آمار ثبت احوال تا تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۹ است. که البته متاسفانه خیلی قابل اتکا نیست، چون از سال ۱۳۹۶ این عدد ثابت باقی مانده است.

Mehrasa
مهرآسا

اسم های شبیه مهراس

از نام های شبیه مهراس می توان به اسم های زیر اشاره کرد:

اسم پسر شبیه مهراس:

مهرسام، راستین، هیرسا و قسمت اسم پسر با م را ببینید.

اسم دختر شبیه مهراس:

مهرآسا، مهرسا، مهرناز و قسمت اسم دختر با م را ببینید.

برای دریافت متناسب ترین نام ها با موارد مد نظر خود یا سلیقه تان قسمت مشاوره اسم در وبسایت را ببینید.

نظر شما درباره این اسم چیست؟ آیا این نام را برای فرزند پسر می پسندید؟

No comments:

Post a Comment