Tuesday, July 28, 2020

معنی اسم آوان

آوان

معنی، ریشه، فراوانی و بررسی تخصصی اسم آوان

اسم دختر زیبا که خیلی از دوستان را یاد اسم آوا می اندازد. یک اسم دختر خوش آوا با فراوانی کم که اسم جدید دختر محسوب می شود. آوان اسم کردی دختر که بر اساس تعاملات مشاور اسم ما با همراهان نام فارسی در بین سایر اقوام در ایران نیز یک اسم محبوب دختر با الف است.

Avan
آوان Avan

معنی آوان Avan’s name meaning

اسم آوان به چه معنی است؟

همانطور که در قسمت اسم کردی گفتیم، آوان یعنی آباد و وسیع. علاوه بر این آوان معنی سرسبزی، شادابی و طراوت نیز می دهد. هم چنین آوان یا ئاڤان نام کوهستانی در کردستان است.

تلفظ اسم آوان

تلفظ آوان مشخص است و به صورت Avan یا بهتر است بگوییم /āvān/ است. یعنی تلفظی کاملا شبیه اسم آوا.

ریشه اسم آوان

آوان اسم دختر کردی است.

Avan name meaning
معنی اسم آوان Avan name meaning

اسم آوان در ثبت احوال ایران

اسم آوان بعنوان اسم دختر مورد تایید ثبت احوال ایران است.

معنی آوان در ثبت احوال

آوان: کردی: ۱) آبادان، آباد. ۲) مُزد؛ ۳) وسیع، زیاد. همانطور که می بینید ثبت احوال یک معنی دیگر نیز علاوه بر معانی گفته شده ارائه می کند (مزد). که البته برای یک اسم خیلی مناسب به نظر نمی رسد.

فراوانی اسم آوان در ایران

تعداد اسم آوان در ایران ۱۷۷۱ نفر طبق آمار ثبت احوال تا ابتدای ماه جاری است. البته این آمار از سال ۱۳۹۶ به روز نشده است. اما اسم آوان Avan از نام های با فراوانی کم است و به قول معروف یک اسم جدید دختر محسوب می شود.

اسم های مشابه نام آوان

اسم های آدرین، آریان، آرین و آران از اسامی پسرانه شبیه اوان و نام های آوا، ویانا، آوین و وانیا از اسمهای دخترانه شبیه اسم آوان هستند. برای دریافت نام های مشابه، متناسب و خاص با مشاور اسم نام فارسی تماس بگیرید.

عکس آوان

آوان جان نازنین که مامان باباش اسمش رو از نام فارسی انتخاب کردند:

آوان
آوان

جمع بندی درباره اسم آوان

به نظر می رسد اسم آوان به دلیل آوای بسیار زیبا از محبوبیت خوبی برخوردار است. خاص بودن و بهتر است بگوییم فراوانی کم این اسم دختر زیبا نیز سبب بیشتر شدن محبوبیت این اسم بخصوص در بین افرادی که به دنبال اسم های به اصطلاح جدید دختر هستند و کردزبانان عزیزمان شده است. نظر شما درباره این اسم دختر کردی چیست؟ در قسمت نظرات دیدگاه خود را بنویسید.

No comments:

Post a Comment