Monday, July 13, 2020

معنی اسم لاریسا

لاریسا

اسم دختر شیک با فراوانی کم

معنی لاریسا Larissa’s name meaning

لاریسا از سری اسم های بین المللی دختر است که در زبان فارسی نیز معنی دارد. و به قول مشاور #نام_فارسی از نام های ایرانی – بین المللی است. لاریسا در زبان های مختلف معانی مختلفی دارد که در ادامه با این معانی آشنا می شویم. پس شاید بهتر باشد ابتدا به بررسی ریشه اسم لاریسا بپردازیم.

ریشه اسم لاریسا

لاريسا Larissa از اسم هایی است که هم ریشه ایرانی و هم ریشه بین المللی (معمولا یونانی و لاتین) دارد. لاريسا در فارسی به معنی ارزشمند است. از ترکیب لاری + سا. لاری نوعی سکه در ایران باستان بوده است. جالب است بدانید که واحد پول کشور گرجستان در حال حاضر لاری است که هیچ بعید نیست میراثی از آن سکه در زمان ایران باستان در فرهنگ گرجستان باشد. همچنین لاریسا در یونانی نام شهری در یونان بوده است و معنی دژ و ارگ (قلعه) برایش آمده است. این اسم دختر در اروپای شرقی، کشورهایی که مذهب ارتودکس دارند مرسوم است. لاریسا در سال ۲۰۰۹ پرکاربردترین اسم در کشور رومانی بوده است. منبع (به خاطرم آمد دوستی در رومانی به این اسم داشتم.)

Larissa name meaning
لاریسا Larissa

اسم لاریسا در ثبت احوال ایران

لاریسا در ثبت احوال ایران برای دختر قابل ثبت است.

معنی لاریسا در ثبت احوال

لاری = نوعی سكه‌ نقره‌ای كه در فارس ضرب می‌شده است + سا (پسوند شباهت) شبیه به لاری، مثل لاری. به مجاز یعنی نفیس و با ارزش. در قدیم شهری بود در كنار دجله برای دولت ماد، كه بعد به تصرف پارس ها در آمد. همچنین نام شهری در یونان.

فراوانی اسم لاریسا در ایران

تعداد اسم لاریسا در ایران ۸۴۰ نفر طبق آمار ثبت احوال تا ابتدای ماه اخیر می باشد. البته این رقم از سال ۹۶ به روز نشده است. اما چیزی که مشخص است این هست که لاريسا از نام های دخترانه با فراوانی کم می باشد.

اسم های شبیه لاریسا

اسم پسر که به لاریسا بیاد

اسم های پسرانه شبیه اسم لاریسا: مهرسام، راستین، مهراس، سینا، رستم، ایلیا، لیام و قسمت اسم پسر با ل را ببینید.

اسم دختر که به لاریسا بیاد

اسم های دخترانه شبیه لاريسا: لیا، لیانا، النا، سلینا، سلین، سارینا، رستا و قسمت اسم دختر با ل را ببینید.

برای دریافت متناسب ترین نام ها با موارد مد نظرتان (اسم خودتان، نام خانوادگی، اسم فرزند اول یا …) قسمت مشاوره اسم را ببینید.

❓ نظر شما درباره اسم لاریسا چیست؟ آیا این نام را برای فرزند دختر خود می پسندید؟

No comments:

Post a Comment